Prikbord
Aad Struijs persprijs
Een geroemd schrijver van reisverhalen, -rubrieken en –boeken.
Dat was Aad Struijs. Daarnaast heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de promotie van toeristische bestemmingen in eigen land en daarbuiten. In zijn eer werd in 2006 de Aad Struijs persprijs in het leven geroepen, een initiatief van het inmiddels ter ziele TourPRess Holland, de vereniging van toeristische journalisten en –voorlichters. De prijs – een bedrag van €1.500 en een beeldje - wordt elk jaar tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs uitgereikt, in 2015 op dinsdag 13 januari.
De prijs wordt toegekend aan de schrijver/schrijfster of producent van het beste reisverhaal in de breedste zin. Dit geldt voor zowel schrijvers voor traditionele media zoals glossy’s en dagbladen, alsmede voor schrijvers voor nieuwe media zoals blogs en online platformen. Om mee te dingen naar de prijs, kunnen schrijvers van reisverhalen vanaf nu hun producties indienen. Aanmelden kan via www.aadstruijspersprijs.nl/
Baltus Communications is sinds enkele jaren trotse sponsor van deze prijs, omdat wij geloven in stimulatie van het schrijftalent in de reisbranche en als eerbetoon aan het fenomeen Aad Struijs.
Op de foto staan Marcel Baltus (links) en Toine Heijmans, de winnaar van de Aad Struijs Persprijs 2014.
Terug