Nieuw: aansluitend een consumentendag
Wintersport Persdag breidt uit met Winterzonsegment
De Wintersport Persdag die het toeristisch PR-bureau Baltus Communications reeds zeven maal organiseerde, wordt dit jaar uitgebreid met een consumentendag. Op vrijdag 11 september 2023 kunnen deelnemende buitenlandse landelijke, regionale en lokale verkeersbureaus, wintersport touroperators, direct sellers en trein- en vliegmaatschappijen journalisten en bloggers informeren over het nieuws voor het nieuwe wintersportseizoen 2015/2016. De dag erna kunnen participanten hun bestemming ditmaal ook profileren aan lezers van De Telegraaf. Tevens wordt er een tweede vakantiesegment aan het evenement toegevoegd: winterzon. ‘Na de 7e Wintersportdag werd het noodzakelijk om een nieuwe opzet te introduceren. Dat hebben we gevonden in het verbreden van het aanbod door eveneens winterzonbestemmingen te gaan aanbieden. Daarnaast gaan we een samenwerking aan met de grootste krant van Nederland, die de band met hun lezers middels dit soort infodagen wil aanhalen,’ stelt initiator Marcel Baltus. Het bureau nam negen jaar geleden het initiatief om één event te realiseren waarop media zeer veel partijen kunnen spreken in plaats van tientallen afzonderlijke bijeenkomsten af te moeten lopen. Het wervingstraject is inmiddels in gang gezet. Nadere informatie via de speciale Wintersport en Winterzon banners op www.baltuscom.nl.
Kickoff
September is in meerdere opzichten een logische maand voor de promotie kickoff van vakanties in de wintermaanden. Het wintersport/winterzonaanbod voor het nieuwe seizoen staat online en ligt in de schappen. Bovendien willen veel titels in verband met deadlines en planning van artikelen en specials bijtijds op de hoogte gebracht worden van het nieuws. Keuze van bestemmingen in met name maandbladen, reisbladen, wintersporttitels en vakantiebijlagen in landelijke en regionale kranten worden lang van tevoren gepland.
‘Daarnaast geloven wij heilig in het concept om op één bijeenkomst een groot aantal landen, regio’s en relevante partijen te presenteren. Media worden overspoeld met uitnodigingen voor bijeenkomsten en workshops omdat veel organisaties nog steeds erg graag hun eigen presentatie willen houden. Dit navelstaren en ieder voor zich denken en handelen is in het huidige mediaklimaat niet langer praktisch en efficiënt,’ aldus Baltus.
Winterzon
Baltus verwacht voldoende belangstelling onder winterzonbestemmingen. ‘Ik heb op de afgelopen WTM en ITB beurzen dit concept voorgelegd aan tientallen organisaties en over het algemeen positive feedback gekregen’. Denk onder meer aan bestemmingen als Egypte, Canarische eilanden, Cyprus, Gambia, Kaapverdië, het Caribischgebied, de Seychellen, Marokko, Indonesië, Thailand, Maleisië en Dubai.’ Naar verwachting zal de bredere mix van aanbieders nog méér journalisten en bloggers aanspreken om langs te komen.
Klik HIER voor het downloaden van bijbehorend beeldmateriaal in hoge resolutie.
Terug