Groot aantal minder geijkte bestemmingen aanwezig
Vierde editie Europese Stedenreizen Persdag vrijwel volgeboekt
De vierde editie van de ‘Europese Stedentrips Persdag’ op donderdag 26 maart in Amsterdam is vrijwel volgeboekt. Op de promotiedag kunnen deelnemende steden zich als een ideale weekend of midweek bestemming profileren aan journalisten en bloggers. 23 steden hebben zich inmiddels ingeschreven waaronder veel nieuwkomers zoals Alicante, Palma de Mallorca, Praag, Bergen (Noorwegen), Mons Culturele Hoofdstad, Bilbao, Santiago de Compostela, Metz, Pilsen Culturele Hoofdstad, Benidorm, en Koṧice. Ook Nederlandse steden geven acte de presénce: Amsterdam, Den Haag, Haarlem en de zeven Hanzesteden. Tevens is uitgeverij mo’media – bekend van onder meer de 100% stedengidsen serie – aanwezig. De Europese Stedenreizen Persdag vindt plaats in het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam op donderdag 26 maart van 13.00 -18.00 uur. De thematische persdag is een initiatief van het PR-bureau Baltus Communications. Nadere informatie op de speciale Stedentrips button op www.baltuscom.nl.
‘We zijn er wederom in geslaagd om een interessante mix van minder geijkte stedentripbestemmingen bij elkaar te brengen,’ aldus organisator Marcel Baltus. Ook Riga, Basel, Lille, Stavanger, Heidelberg, Salzburg en Duinkerke presenteren hun sterke troeven als weekendbestemming. Spanje is met vijf steden sterk vertegenwoordigd.
Het stedenreissegment blijft economisch een belangrijke niche voor de reissector. Onderzoek van NBTC-NIPO Research toont aan dat Nederlanders in 2013 3,1 miljoen stedentrips namen en daar 1,5 miljard euro aan uitgaven. 55% stapte in het vliegtuig. Groeiprognose voor het stedensegment is volgens het onderzoeksbureau een stijging naar meer dan 5,8 miljoen city trips in 2020.
‘Wij geloven heilig in het organiseren van al dan niet thematische bijeenkomsten waarbij een groot aantal partijen aanwezig is die zich niet louter tot een land beperken. In één middag meer dan 20 steden en aanverwante partijen op een dienblaadje aanreiken met nieuws voor het vakantiejaar 2015 is veel efficiënter, effectiever en praktischer voor het journaille dan ruim 20 persbijeenkomsten voor iedere afzonderlijke stad. Het wordt tijd dat de reissector stopt met dat navelstaren,’ aldus Baltus.
Klik hier voor het downloaden van bijbehorend beeldmateriaal in hoge resolutie.
Terug