Gepubliceerd op: 11-3-2023
BeNed lid Baltus Communications: ‘Toekomst ligt in samenwerking’
Internationaal toeristisch Public Relations Netwerk herpositioneert zich
Met de onthulling van een nieuwe naam en een nieuwe website op de reisbeurs ITB in Berlijn bereidt het internationale samenwerkingsverband van PR-bureaus in de reisindustrie Travel Lifestyle Network zich voor op de snel veranderende reissector. Zes jaar geleden opgericht onder de naam ‘TourismTrademark’ dekt de nieuwe naam ‘Travel Lifestyle Network’ het actieradius van de doelgroep beter. ‘Wij werken en denken niet alleen op bestemmingsniveau maar willen ook aanpalende bedrijfstakken ondersteunen waaronder accommodaties, vervoerders, kunst en culturele sector, attracties, de horeca en de hospitality branche,’ stelt Marcel Baltus van Baltus Communications, het bureau dat de Nederlandse en Belgische markt namens de groep vertegenwoordigd. ‘Voor ons geldt daarnaast nog dat Nederland en België voor de mondiale reissector vaak relatief kleine markten zijn. Aansluiting vinden bij de rest van de wereld is voor ons dan ook pure noodzaak. Sinds de oprichting als een Europees netwerk zes jaar geleden zijn we inmiddels uitgegroeid tot een internationaal samenwerkingsverband met vertegenwoordigingen in dertien landen verspreid over vier continenten.’ Nadere informatie over het samenwerkingsverband vindt men op www.travellifestylenetwork.com
Oorspronkelijk opgericht met als doel om acties en activiteiten voor toeristische klanten uit te rollen in verschillende markten, wordt het full-service pakket aan marketing en public relations activiteiten nu ook aangeboden aan een breder palet aan bedrijven in de reis, hospitality, lifestyle en consumenten branche.
Hanna Kleber – directrice van het Duitse PR-bureau KPRN en medeoprichter van TLN, zegt: ‘Ons netwerk is de afgelopen zes jaar sterker geworden door het samenbrengen van een groter aantal betrokken professionals vanuit zowel de reis- als de lifestyle branche waardoor een gecoördineerde internationale PR aanpak aangeboden kan worden maar ingevuld met lokale kennis en expertise. Deze herpositionering weerspiegelt het continue veranderende consumentengedrag en de vraag vanuit de toeristische en lifestyle markt naar grensoverschrijdende PR en marketingacties.’
Recent traden Gretz Communications AG uit Zwitserland en DechmannCommunication uit Luxemburg tot het netwerk toe. Andere leden zijn gevestigd in Amerika, India, Scandinavië, Ierland, Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Terug