Gambia Tourism Board nieuwe klant Baltus Communications
Het verkeersbureau van Gambia heeft het toeristisch PR-bureau Baltus Communications aangesteld om vanaf 1 november 2013 het land als zomer- en winterzonbestemming te promoten. ‘De Nederlandse markt is dermate belangrijk voor ons dat wij het tijd vinden voor professionele PR ondersteuning waarbij we naast ons imago van een winterzonvakantiebestemming ook minder bekende aspecten van ons land onder de aandacht gaan brengen,’ aldus Bunama Njie, voorzitter van de Gambia Tourism Marketing Committee. Baltus Communications zal zich met name richten op pr-activiteiten waaronder social media, persreizen, beursdeelname, travel trade acties en consumentenacties. ‘Geweldig dat wij geselecteerd zijn om de 'the smiling coast of Africa' te mogen vertegenwoordigen en dat wij voor het eerst in ons bestaan een West Afrikaans land aan onze klantenportfolio kunnen toevoegen,’ aldus directeur Marcel Baltus van Baltus Communications.
Gambia ligt op 6 uur vliegen van Nederland. Naast een ideale winterzon-bestemming met mooie stranden biedt het land cultuur - waaronder de kleurrijke markt in Serrekunda, adventure tochten naar het binnenland, boottochten over de Gambia rivier, zes natuurparken, het slavernijverleden met onder het Werelderfgoed Kunta Kinteh eiland en het dorpje Juffereh, bekend van Alex Haley’s boek ‘Roots’ over de slaaf Kunta Kinteh. Ook het ecotoerisme project Makasutu en de meer dan 500 vogelsoorten maken het land een paradijs voor vogelaars. In 2012 ontving Gambia 18.699 Nederlandse toeristen, na Engeland de tweede belangrijkste Europese markt. Nadere info op www.visitthegambia.gm.
Baltus Communications verzorgt tevens de PR voor onder meer de Duitse kuurhotelketen Wellness-Hotels & Resorts, de verkeersburo’s van Hongkong, Wenen, Düsseldorf, Champagne-Ardennen de Lorraine, campertour-operator Travelhome
en Gran Canaria Natural.Op de eerste foto links de heer Bunama Njie van de Gambia TMC, en Marcel Baltus van Baltus Communications.
Citaten
‘De Nederlandse markt is dermate belangrijk voor ons dat wij het tijd vinden voor professionele PR ondersteuning waarbij we naast ons imago van een winterzonvakantiebestemming ook minder bekende aspecten van ons land onder de aandacht gaan brengen,’ aldus Bunama Njie, voorzitter van de Gambia Tourism Committee.
Terug