Franse slag voor Baltus Communications
Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications gaat opnieuw voor drie jaar aan de slag voor de Franse regio Champagne-Ardenne. Naast de Nederlandse markt gaat het bedrijf de komende drie jaar de regio ook in Vlaanderen promoten. Daarnaast gaan ze tevens de pr doen voor de Franse regio Lorraine en de stad Duinkerken, eveneens op de Nederlandse en Belgische markt.
Het verkeersbureau van de Champagne-Ardenne heeft het contract met toeristisch pr-bureau Baltus Communications met drie jaar verlengd. Het pr-bureau werkt sinds januari 2010 voor de Franse regio op de Nederlandse markt maar gaat hen nu eveneens de Vlaamse markt promoten. Daarnaast gaat het buro ook op beide markten aan de slag voor de regio Lorraine en de stad Duinkerken. ‘Een Franse slag in de positieve zin van het woord,’ aldus Marcel Baltus van het pr-bureau.
De samenwerking van de regio’s Champagne-Ardenne en Lorraine mag opvallend genoemd worden omdat het buurprovincies zijn. ‘Geweldig en vooruitstrevend dat twee naast elkaar gelegen regio’s de handen en budgetten ineenslaan om zich gezamenlijk te promoten in plaats van de traditionele ieder voor zich benadering. Hopelijk breekt deze innovatieve aanpak het dogmatische PR denken dat zoveel andere regio’s in Europese landen kenmerkt,’ stelt Baltus.
Lorraine en Champagne-Ardenne liggen in Noord Frankrijk en zijn per auto in ongeveer 4½ vanaf Utrecht te bereiken en vanaf Brussel is het ruim 3 uur rijden naar Metz. Per trein zijn beide regio’s ook goed bereikbaar met de Thalys via Parijs. Met een overstap op de TGV Est-Européen ligt de hoofdstad van de Champagne–Ardenne Reims op 45 minuten en de hoofdstad van Lorraine Metz op 1½ uur rijden.
De havenstad Duinkerken wil het wat grijze imago van zich afschudden en zijn sterke troeven als strandbestemming waaronder de Opaalkust, culinair en winkelaanbod en oorlogsverleden wat verder uitbouwen en zich vooral als kunst- en cultuurmekka profileren. In 2013 is Duinkerken Regionale Culturele Hoofdstad en organiseert onder die noemer het hele jaar door talrijke tentoonstellingen, evenementen en festiviteiten.
Baltus Communications verzorgt tevens de PR voor onder meer de Hong Kong Tourism Board, WienTourismus, Gran Canaria Natural, Düsseldorf Marketing & Tourismus, Wellness Hotels & Resorts, BBI-Travel, Travelhome en Vacanceselect.
Citaten
‘Geweldig en vooruitstrevend dat twee naast elkaar gelegen regio’s de handen en budgetten ineenslaan om zich gezamenlijk te promoten in plaats van de traditionele ieder voor zich benadering. Hopelijk breekt deze innovatieve aanpak het dogmatische PR denken dat zoveel andere regio’s in Europese landen kenmerkt,’ stelt Baltus.
Terug