Baltus Communications organiseert wederom een ‘Europese Stedenreizen Persdag’ in 2015
Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications gaat in 2015 voor de vierde maal een persdag organiseren voor steden waarop zij zich als een ideale stedentripbestemming kunnen promoten. Naast steden in Europa worden ook lowcost airlines, treinmaatschappijen, hotelketens, reisgidsuitgeverijen en verschillende niet-Europese steden benaderd waaronder Istanbul, New York, Dubai en Marrakech. De vooraankondiging is inmiddels naar de stedendatabase verzonden om partijen bijtijds te informeren, zodat zij dit kunnen opnemen in hun marketing en PR plannen voor 2015. De themabijeenkomst zal in Amsterdam georganiseerd worden. Na de zomer wordt het wervingstraject vervolgd met de aankondiging van de locatie, datum en participatieprijs. Nadere informatie via [email protected] of telefoonnummer 070 – 365 21 23.
Beproefde formule
‘De European City Breaks Press Event is een beproefde formule gebleken die korte metten maakt met de ieder-voor-zich PR attitude die de reissector karakteriseert’, stelt organisator Marcel Baltus van het PR-bureau. ‘Bedrijven en bestemmingen in de reisindustrie willen altijd maar hun eigen bijeenkomst. In het huidige mediaklimaat ondoenlijk en uitermate onpraktisch’. In één middag een groot aantal steden en relevante andere reisbedrijven aanreiken met hun nieuws is voor print media en bloggers veel efficiënter en effectiever.
1,5 miljard omzet
In totaal gaan 3,1 miljoen Nederlanders op een stedentrip en besteden zij 1,5 miljard euro in dit reissegment. 72 procent verblijft tijdens de stedentrip in een hotel. Mede omdat de economie aantrekt – de Nederlandsche Bank verwacht een groei van 1,6 procent in 2015 – lijkt volgend jaar een gunstig moment voor citymarketing-organisaties, touroperators en luchtvaartmaatschappijen om de vakantieganger te verleiden een weekendje weg te boeken. Baltus: ‘Wij hopen dat onze activiteit daar een steentje aan kan bijdragen.’
Opkomende stedentrip bestemmingen
Niet alleen worden alle hoofdsteden in Europa aangeschreven, ook opkomende city break bestemmingen en relatief minder bekende steden worden benaderd. Steden als Parijs, Londen, Berlijn, Barcelona en Praag blijven onverminderd populair, maar een groeiend aantal andere steden begint ook aan de stedentriptaart te knabbelen. Ook de culturele hoofdsteden in 2015 Pilsen en Mons zijn benaderd.
Video's
Terug