Nieuw: stedentrips persdag ook in Parijs
5e Editie ‘European City Breaks Press Event’ in 2016
Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert in 2016 de vijfde editie van het European City Breaks Press Event waarop steden zich als een ideale weekend- of midweekbestemming kunnen promoten aan uitgenodigde pers en bloggers. Naast steden in Europa worden ook andere relevante reispartijen benaderd, waaronder lowcost airlines, treinmaatschappijen, hotelketens, online portals, reisgidsuitgeverijen en reis- en lifestyle merken. Ook verschillende niet-Europese stedentrip bestemmingen worden aangeschreven, waaronder Istanboel, New York, Dubai en Marrakesh. In samenwerking met het Franse PR-bureau Agence TQC/exPRession wordt de European City Breaks Press Event ook in Parijs georganiseerd. De bijeenkomst in Amsterdam vindt plaats op donderdag 24 maart. Nadere informatie via de ‘European City Breaks Press Event’ button of e-mail [email protected].
Beproefde formule
Het European City Breaks Press Event is een beproefde formule gebleken, die korte metten maakt met de ieder-voor-zich PR attitude die de reissector karakteriseert’, stelt organisator Marcel Baltus van het PR-bureau. ‘Bedrijven en bestemmingen in de reisindustrie willen altijd hun eigen bijeenkomst. In het huidige mediaklimaat kost dit te veel tijd en is het uitermate onpraktisch’. In één middag een groot aantal steden en relevante andere reismerken op een presenteerblaadje aanreiken, is voor print media en bloggers veel efficiënter en effectiever. ‘Dat bleek wel uit de enorme mediabelangstelling voor de afgelopen editie in maart 2015 toen er meer dan 30 participanten deelnamen en 120+ media met hen in gesprek gingen.’
Nieuw: Parijs
Baltus heeft zijn stedendatabase verschillende vragen voorgelegd waaronder hun voorkeursmarkten binnen Europa. Daar rolde een rijtje prioriteitslanden uit waar zij de komende jaren deze persdag ook gaan organiseren, te beginnen met Frankrijk. De organisatie van de Franse editie wordt gezamenlijk opgepakt met het Franse collega PR bureau Agence TQC/exPRession die evenals Baltus Communications aangesloten is bij het mondiale netwerk van toeristische PR bureaus, Travel Lifestyle Network.
€1,5 miljard omzet
In totaal gaan 3,1 miljoen Nederlanders op een stedentrip en besteden zij €1,5 miljard in dit reissegment. 72 procent verblijft tijdens de stedentrip in een hotel maar het aandeel appartementen- en woningenverhuur via aanbieders als Airbnb en HomeAway groeit.
Culturele hoofdstad
Behalve alle hoofdsteden in Europa worden ook opkomende city break bestemmingen en minder geijkte steden benaderd. Hoewel Londen, Parijs en Berlijn nog steeds onaangetast de toptienlijst aanvoeren, zoeken veel consumenten ook een nieuwe stedenbeleving. Ook de 2016 Culturele Hoofdsteden Wroclaw in Polen en San Sebastian in Spanje zijn benaderd.
Video's
Terug